Tradycyjne formy promocji takie jak ulotki, banery reklamowe, gadżety zostały wyparte przez reklamę internetową. Chociaż w dzisiejszych czasach promocja w sieci wydaje się najlepszym rozwiązaniem, warto korzystać również z tradycyjnych form reklamy. Jakie zalety mają ulotki oraz jaki ich wymiar będzie najlepszym rozwiązaniem?
Ulotki – czy to skuteczna forma promocji?
Internet ma ogromne znaczenie w zakresie promocji biznesu i trudno się temu dziwić, gdyż jest to niezwykle skuteczny i szybki sposób na reklamę swoich usług lub produktów. Czy ulotki w tym wypadku mają rację bytu? Oczywiście, że tak. Największą zaletą ulotek jest ich niski koszt produkcji i kolportażu. W przeciwieństwie do reklamy w telewizji, radiu, prasie, ulotki są tanie, jednocześnie potrafią przynieść naprawdę wiele korzyści. Reklama bezpośrednia również jest bardzo ważna podczas poszukiwania nowych odbiorców usług oraz budowaniu wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Dobrze zaprojektowana ulotka przykuje uwagę i poinformuje potencjalnego klienta o naszej działalności. To doskonałe rozwiązanie, jeżeli chcemy przedstawić nowy produkt lub poinformować o zbliżającej się promocji, lub sezonowej obniżce.
Idealna ulotka – czyli jaka?
Projekt graficzny ulotki powinien przyciągać uwagę, równocześnie nie może być przeładowany informacjami. Jak w przypadku każdej formy reklamy, tutaj także liczy się pierwsze wrażenie. Warto zatem zadbać o odpowiednią grafikę oraz format. Dobrym rozwiązaniem będzie format a3, który jest najbardziej uniwersalny i pozwala na umieszczenie na ulotce większej ilości informacji lub ciekawego projektu graficznego. Format ulotki A3 wymiary to 297 x 420 mm. Chociaż taka forma reklamy zazwyczaj jest wykorzystywana przez lokale gastronomiczne lub sklepy, naprawdę nie ma sensu się ograniczać. Warto zdecydować się na wdrożenie do strategii promocji ulotek, gdyż jest to stosunkowo niedrogie, ale naprawdę skuteczne rozwiązanie.
Oczywiście w tym wypadku kluczowe jest to, aby zdecydować się na współpracę z doświadczoną, profesjonalną drukarnią. Tylko wtedy można mieć pewność, że projekt i jego realizacja zostaną przeprowadzone na najwyższym poziomie z dbałością o detale. Ulotki format a3 to dobry wybór, gdyż dają duże możliwości w zakresie doboru grafiki oraz treści.
Mimo że może się wydawać, że ulotki to przeżytek, tak naprawdę można dzięki nim dotrzeć do nowych klientów. Nigdy nie warto lekceważyć tradycyjnych form promocji, gdyż potrafią być tak samo skuteczne, jak reklama internetowa. Wiadomo, że trzeba dopasować przekaz do swojej grupy docelowej, niemniej jednak tak naprawdę nie można przewidzieć, gdzie znajdziemy nowych klientów. Należy być uważnym i korzystać z różnorodnych form promocji, wówczas będziemy mieć większe szanse na rozwój swojego biznesu oraz zdobycie nowych klientów. Ulotki to bez wątpienia bardzo skuteczny nośnik reklamowy, który warto wziąć pod uwagę, jeśli panujemy strategię promocji dla swojej działalności gospodarczej i chcemy rozwinąć swój biznes.